Minulý týden jsme v rámci čtenářské lekce u prvňáčků pracovali s knihou Pavla Čecha - Dobrodružství pavouka Čendy. Pracovali jsme metodou čtení s předvídáním.
A jak celá lekce probíhala?
Nejprve jsme se rozdělili do skupin po třech. Každá skupina obdržela obálku s rozstříhaným obrázkem, který měla za úkol složit a odhadnout téma hodiny. Z obrázků jsme všichni odhadli, že hodina bude o pavoukovi. Druhou nápovědou byla písmena, z kterých žáci složili slovo pavouk.
Pak už jsme se pustili do čtení. Po částech jsme společně četli knihu a předvídali z ilustrací a z textu, jak by asi příběh mohl pokračovat. Čtení jsme nakonec zastavili v napínavém okamžiku a děti samy měly domyslet, jak to asi dopadne.
Na koberci jsme pak sdíleli své nápady. Nakonec jsme knihu dočetli a zjistili, jak příběh pokračoval dále a porovnali ho s našimi nápady.
Příběh pavouka Čendy se nám všem moc líbil.
© 2025 Základní škola a Mateřská škola Vřesina, okres Ostrava-město, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO